تهران، خیابان شريعتى، خیابان یخچال ، بعد از دانشكده داروسازى، پلاك ٨٧ ،طبقه دوم، واحد ۸

Search
Close this search box.
صفحه اصلی » منوی اصلی » هزینه جرم گیری دندان در سال 99 : جرم گیری کل دندانها و یک دندان

هزینه جرم گیری دندان در سال 99 : جرم گیری کل دندانها و یک دندان

آنچه می خوانید...

عوامل مؤثر در معالجه دنداني شامل تكنولوژي مورد استفاده، محل دندانپزشکی، نوع بیمه دندانپزشکی؛ نوع و فراوانی درمان و مراقبت‌های پیگیری؛ نوع و تعداد متخصصان دندانپزشکی درگیر در برنامه درمانی است. هزینه جرمگیری دندان  در سال 99 به به سن بیمار و نوع جرمگیری مورد نیاز دارد بستگی دارد. در صورت جرمگیری عمیق در دندانپزشکی، هزینه جرمگیری دندان به احتمال زیاد بیشتر خواهد بود.

چرا به جرمگیری دندان نیاز دارم؟

چرا به جرمگیری دندان نیاز دارم؟ دندانپزشکان به دلایل مختلف توصیه می‌کنند که هر شش ماه یکبار دندان‌های خود را جرمگیری کنید:

  • جلوگیری از بیماری لثه
  • نگهداری و مراقبت از دندان‌های خود
  • داشتن لبخند سفیدتر
  • جلوگیری از بوی بد دهان
  • بهبودی سلامت عمومی

در زیر اطلاعاتی در مورد دلیل اینکه دندانپزشک شما ممکن است جرمگیری دندان را برای شما توصیه کند، آورده شده است.

جلوگیری از بیماری لثه 

دندانپزشکان می‌توانند در معاینات منظم دندان، پلاک‌هایی را که روی دندان شما ایجاد شده است بردارند و این کار می‌تواند از بیماری لثه جلوگیری کرده و دهان را سالم نگه دارد.

به شما کمک می‌کند تا دندان‌های خود را حفظ کنید

اگر بیماری لثه بدون درمان باقی بماند، پلاک به ریشه دندان منتقل شده و استخوان پشتیبان را از بین می‌برد. این اتفاق می‌تواند دندان‌ها را شل کرده و باعث افتادن آن‌ها شود.

لبخند شما را روشن‌تر و سفیدتر می‌کند 

غذاها، نوشیدنی‌ها و عادت‌های بد مانند سیگار کشیدن می‌توانند دندان‌های شما را لکه‌دار کنند. جرمگیری دندان‌ها می‌تواند به سفیدتر شدن آن‌ها کمک کند.

از تنفس بد جلوگیری می‌کند 

جرمگیری باعث بهبود بهداشت دهان و دندان می‌شود که برای جلوگیری از بوی بد دهان مهم است.

بهبود سلامت عمومی

سلامت دندان با سلامت عمومی شما گره خورده است. مراقبت از دندان، بدن شما را نیز سالم نگه خواهد داشت.  

تفاوت هزینه انواع جرم گیری دندان در سال 99

تفاوت هزینه انواع جرم گیری دندان در سال 99 هزینه دندانپزشکی به طیف وسیعی از عوامل بستگی دارد از جمله مکان، هزینه‌های اصلی و تفاوت در روش مورد استفاده. این بدان معنی است که هزینه‌های یک روش درمانی یکسان ممکن است در شرایط مختلف متفاوت باشد زیرا انجام آن برای برخی از بیماران ممکن است بیشتر طول بکشد، یا دندانپزشکان ممکن است از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنند، یا میزان دشواری آن می‌تواند در بیماران مختلف متفاوت باشد. تفاوت در روش‌های درمانی و مواد استفاده شده توسط پزشکان برای یک روش درمانی، به این معنی است که شما لزوماً نباید دندانپزشک خود را بر اساس میزان هزینه انتخاب کنید، اما در نظر گرفتن هزینه درمان به شما کمک می‌کند تا ذهنیتی درباره خدماتی که پزشکان مختلف به شما ارائه می‌دهند، داشته باشید. چند نوع جرمگیری وجود دارد که شما می‌توانید در مطب دندان پزشکی نزدیک محل زندگی خود انجام دهید. نوع جرمگیری مناسب شما بستگی به سن و سلامت دهان شما دارد. در زیر به چهار نوع جرمگیری اشاره شده است:

جرمگیری دندان کودکان 

کودکان باید در یک سالگی یا پس از رویش اولین دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنند. زمانی که کودک به 3 یا 4 سالگی برسد می‌تواند جرمگیری دندان‌های خود را شروع کند. این پاکسازی ها به کودکان ارائه می شود تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. وقتی کودکان برای جرمگیری به پزشک مراجعه می‌کنند، دندانپزشکان معمولاً سلامت دهان و دندان کودک و آنچه باید برای بهبود آن انجام شود را بررسی می‌کنند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، در مورد ارتودنسی نیز صحبت خواهند کرد.

جرمگیری منظم دندان‌های بزرگسالان

برای بزرگسالانی که لثه های سالم دارند، یا حتی کسانی که در مرحله ابتدایی ورم لثه قرار دارند و استخوان آن‌ها از بین نرفته است، جرمگیری منظم امری ضروری است. دندانپزشک شما هرگونه پلاک، رسوب و باکتری را برداشته و دندان‌های شما را صیقل می‌دهد.

جرمگیری عمیق – اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه

اگر بیماری لثه دارید، ممکن است جرمگیری عمیق برای دندان‌های شما لازم باشد. این نوع جرمگیری شامل اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه است، روش‌های درمانی که برای تمیز کردن لثه‌ها و دندان‌ها تا ریشه استفاده می‌شود. بعضی اوقات ممکن است برای بی‌حس کردن لثه و ریشه دندان‌هایتان به بی‌حسی موضعی نیاز باشد.

مراقبت دوره‌ای 

مراقبت دوره‌ای روش دیگری است که دندانپزشکان برای متوقف کردن پیشرفت بیماری پریودنتال (لثه) از آن استفاده می‌کنند. در طی این روش جرمگیری، دندانپزشک شما رسوب و پلاک ایجاد شده در بالا و زیر خط لثه را از بین می‌برند، تمام لکه‌های روش دندان را پاک می‌کنند و به بهبود نفس شما کمک می‌کنند.

عوامل موثر بر هزینه جرم گیری دندان در سال99

عوامل موثر بر هزینه جرم گیری دندان در سال99 چندین فاکتور وجود دارد که می‌تواند بر کل هزینه‌های جرمگیری دندان و تسطیح سطح ریشه تأثیر بگذارد. مثلا اینکه آیا شما در حال انجام درمان پریودنتال فعال هستید یا نه، میزان هزینه‌های مراقبت پریودنتال که پس از درمان فعال انجام می‌شود، فناوری مورد استفاده برای درمان شما، تعداد متخصصان درگیر در برنامه درمانی شما، برنامه بیمه دندانپزشکی شما، جایی که در آن از نظر جغرافیایی قرار دارید، شدت مشکل شما و اینکه آیا نیاز به انجام مراحل اضافی در رابطه با اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه دندان شما وجود دارد یا خیر. اگر به بیماری لثه پیشرفته مبتلا هستید، ممکن است دندانپزشک توصیه کند که شما پریودنتیست تحت درمان قرار بگیرید. اگرچه ممکن است یک متخصص پریودنتیست برای انجام این روش هزینه بیشتری دریافت کند اما لازم است به یاد داشته باشید که این حوزه تخصص آن‌هاست و بهترین درمان و مراقبت ممکن را به شما ارائه می‌دهند. هزینه جرمگیری در سال 99 بستگی به عوامل زیر دارد:

معاینه و اشعه ایکس 

جلسات جرمگیری دندان برای بیماران جدید به طور معمول شامل معاینه و پرتونگاری ایکس نیز می‌باشد و بطور دوره‌ای (شاید سالی یک بار) این خدمات برای بیماران انجام می‌شود. هر بار که به دندانپزشک مراجعه کنید معاینه می‌شوید، مگر اینکه مراجعه شما فقط بخاطر اسکیلینگ توسط یک متخصص بهداشت باشد. اولین معاینه شما “معاینه کامل” خواهد بود، به این معنی که دندانپزشک تمام دهان شما را معاینه می‌کند و هرگونه مشکل را تشخیص می‌دهد. این نوع معاینه فقط هر چند سال یک بار واجد پرداخت هزینه می‌باشد. اگر بیمار دوره‌ای باشید، معاینه بعدی شما “معاینه یادآوری” خواهد بود. در طی این معاینه، دندانپزشک هرگونه مشکلی را که در حال حاضر در دهان و دندان شما وجود دارد بررسی می‌کند، حفره‌های دندان شما را شناسایی کرده و سپس به شما توصیه می‌کند که درمان مناسب خود را انجام دهید. معمولا نیاز است که هر 6 تا 9 ماه این معاینه را انجام دهید. اگر بیمار علائم بیماری زودرس لثه را داشته باشد، دندانپزشک ممکن است توصیه کند که به جای یک یا دو بار در سال، سه یا چهار بار جرمگیری دندان را انجام دهید.

تخصص دندانپزشک

دندانپزشکانی که در زمینه‌های خاصی از دندانپزشکی تخصص دارند هزینه‌های بیشتری دریافت می‌کنند. آن‌ها سطح بالایی از تخصص را در مورد درمان‌های موجود در تخصص خود به شما ارائه می‌دهند. دندانپزشکان عمومی در صورت نیاز، بیماران را به متخصصان دندانپزشکی ارجاع می‌دهند. درمان ارائه شده در زمینه‌های تخصصی اغلب بسیار فنی و پیچیده است. این درمان‌ها می‌تواند شامل استفاده از تجهیزات تخصصی، مواد مورد نیاز برای معالجه، نیاز به پرسنل بیشتر و آموزش مداوم باشد. همه این عوامل هنگام تعیین هزینه‌های درمانی توسط متخصصان در نظر گرفته می‌شوند.

هزینه‌های مربوط به جرمگیری عمیق دندان

هزینه‌های مربوط به جرمگیری عمیق دندان اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه، همانطور که در بیشتر روش‌های درمانی دندانپزشکی انجام می‌شود، هزینه‌های مضاعفی دارند که آگاهی از آن‌ها ضروری است. به عنوان مثال، به اکثر بیماران پس از مراجعه به دندانپزشک برای جرمگیری استاندارد، روش اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه نیز توصیه می‌شود. در صورت ضروری بودن اشعه ایکس برای تعیین بهترین برنامه درمانی شما، هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. اگر دندانپزشک شما تشخیص دهد که دفع آب دهان به صورت کامل ضروری است، هزینه کل درمان شما افزایش خواهد یافت. همچنین برای مدیریت درد ناشی از این روش درمانی نیز باید هزینه دیگری پرداخت کنید. بیهوشی موضعی می‌تواند هزینه درمان را افزایش دهد و اگر تزریق آنتی‌بیوتیک برای تسهیل روند بهبودی لازم باشد، می‌تواند هزینه بیشتری را برای هر دندان به همراه آورد.  

درمان‌های بعدی 

آیا کاری می‌توانم انجام دهم تا هزینه مراقبت از دندان را کاهش دهم؟ جرمگیری عمیق یا اسکیلینگ پریودنتال و صاف کردن سطح ریشه معمولاً در چندین جلسه انجام می‌شود زیرا درمان‌ها به طور همزمان بر روی یک بخش از دهان شما انجام می‌شوند. بسیار مهم است که این سری از درمان‌ها به موقع انجام شود، یعنی هر 1-2 هفته یک بار. اگر زمان زیادی بین جلسات درمانی وجود داشته باشد، اثربخشی این روند بسیار به خطر می‌افتد و ممکن است بهبودی مورد نظر محقق نشود. همچنین بسیار مهم است که روش‌های منظم نگهداری پریودنتال (معمولاً هر 3 ماه پس از اتمام مراحل جرمگیری عمیق) برای کنترل بیماری پریودنتال و جلوگیری از عود آن انجام شود.  

کیفیت و مراقبت

به طور مشخص، قیمت یک عامل بزرگ است اما تنها عامل مهم نیست. موارد دیگری که باید در دندانپزشک خود به دنبال آن باشید عبارتند از:

  • آیا درمانگاه تمیز و بهداشتی است؟
  • آیا دندانپزشک رابطه خوبی با کارمندان و بیماران دارد؟
  • آیا آن‌ها به وضوح مشکلات و برنامه‌های درمانی احتمالی را با شما در میان می‌گذارند؟
  • آیا آن‌ها گزینه هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما را از خطرات ناشی از آن آگاه می‌کنند؟
  • آیا آن‌ها به سؤالات شما پاسخ می‌دهند و دلایل توصیه‌های خود را برای شما توضیح می‌دهند؟
  • آیا آن‌ها اطمینان دارند که شما قبل از شروع با همه هزینه‌ها و روش‌های درمانی موافق هستید؟

به یاد داشته باشید که شما حق دارید درباره هر دوره توصیه شده سؤال کنید. از گرفتن نظر دوم هم نترسید.

آیا کاری می‌توانم انجام دهم تا هزینه مراقبت از دندان را کاهش دهم؟

پیشگیری بهترین راه برای حفظ سلامتی دندان است. عادت‌های خوب دندانپزشکی را در خانه تمرین کنید: حداقل دو بار در روز به مدت دو تا سه دقیقه مسواک بزنید. هرروز از  نخ دندان استفاده کنید؛ نوشیدنی و میان وعده‌های شیرین را محدود کنید. سیگار نکشید؛ برای مراقبت منظم از جمله معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. مهم است که مشکلات را قبل از پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر شدن تشخیص دهید. بیماری دندانپزشکی پیشرونده است و برخلاف سرماخوردگی خود به خود برطرف نمی‌شود. هزینه پیشگیری همیشه به مراتب کمتر از هزینه درمان است.

دکتر اردلان صالحیان

دندانپزشک زیبایی
فلوشیپ ایمپلنت نیویورک امریکا🇺🇸
و فلوشیپ زیبایی جنوا ایتالیا🇮🇹

مشاوره و تماس