تهران، خیابان شريعتى، خیابان یخچال ، بعد از دانشكده داروسازى، پلاك ٨٧ ،طبقه دوم، واحد ۸

Search
Close this search box.
صفحه اصلی » ایمپلنت و کاشت دندان » انواع ایمپلنت دندان چیست؟

انواع ایمپلنت دندان چیست؟

آنچه می خوانید...

محل کاشت ایمپلنت

ایمپلنت دندان مدت‌های طولانی است که وجود دارد. از آنجا که ایمپلنت‌های دندانی دقیقاً مانند دندان‌های طبیعی شما به نظر می‌رسند، می‌توانند اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بهبود بخشند. بسیاری از افرادی که به دلیل از دست دادن دندان، فاصله‌هایی بین دندان‌هایشان ایجاد شده است، پس از انجام کاشت دندان می‌توانند با افتخار لبخند بزنند.

جدا از زیبایی ایمپلنت، آن‌ها صحبت کردن و غذا خوردن را برای شما راحت‌تر می‌کنند زیرا دندانپزشک آن‌ها را با پست‌های تیتانیوم در فک شما محکم می‌کند. لازم نیست مانند پروتزهای دندانی نگران شل شدن ایمپلنت خود در زمان نامناسب باشید

کاشت دندان را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، بسته به اینکه چه تعداد دندان را جایگزین می‌کیند. شما می‌توانید یک دندان، چندین دندان کنارهم را ترمیم کنید یا یک سری کامل از دندان مصنوعی داشته باشید.

انواع ایمپلنت دندان


کاشت های دندانی معمولاً بر اساس نوع روشی که برای قرار دادن آنها استفاده می شود، طبقه بندی می شوند: دو مرحله یا تک مرحله.
ایمپلنت های دو مرحله ای: یک عمل دو مرحله ای شامل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک و بستن (بخیه) بافت لثه است. چند ماه پس از بهبودی، یک عمل جراحی جزئی برای چسباندن اباتمنت و ترمیم موقت انجام می شود.

ایمپلنت اندوستئال: اندوستئالها که در کاشت دو مرحله متداولتر هستند در استخوان فک قرار می گیرند. ایمپلنت های اندوستئال به عنوان جایگزینی برای یک پل یا پروتز متحرک استفاده می شوند که شامل انواع پیچی (رشته)، انواع استوانه ای (صاف) یا انواع تیغه ای است.
ایمپلنت های یک مرحله ای: ایمپلنت یک مرحله ای شامل جراحی و قرار دادن ایمپلنتی بلند تر در فک است. ایمپلنت بر روی استخوان فک قرار داده می شود، که سطح بالای آن بافت لثه است، و پس از آن بافت لثه بسته (بخیه شده) می شود و قسمت ترمیم کاشت قابل مشاهده است. در نتیجه، پس از چند ماه بهبودی، دیگر نیازی به عمل جراحی جزئی دوم نیست و اباتمنت و ترمیم موقت در دسترس هستند.
ایمپلنت ساب پریوستئال: بدون فرو رفتن در استخوان فک در درون بافت لثه قرار می گیرد و یک قاب فلزی برای کمک به ترمیم آن استفاده میشود. این روش امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای نگه داشتن پروتز بیمارانی استفاده می شود که بافت استخوانی کمی برای نگهداری ایمپلنت دارند.
ایمپلنت زایگوماتیک: این نوع کاشت (ایمپلنت) نادرترین نوع ایمپلنت است. پیچیده ترین روند کاشت را دارد و فقط زمانی انجام می شود که فرد استخوان کافی در فک نداشته باشد. در این روش، ایمپلنت به جای قرار گیری در استخوان فک، در استخوان گونه جای گذاری میشود.

مزایای ایمپلنت چیست؟


بهتر کردن ظاهر فرد: این ایمپلنت ها ظاهری شبیه دندان انسان دارند و چون با استخوان میپیوندد باعث دائمی بودنش میشود.
بهتر شدن جریان گفتار: استفاده از پروتز های ضعیف باعث سر خوردن دندان و کم شدن کیفیت صحبت کردن شما میشود ولی ایمپلنت دندان چون ثابت است این عیب را ندارد.
احساس راحتی در غذا خوردن: ایمپلنت قسمتی از بدن شما شده و احساس راحتی در غذا خوردن ایجاد میکند.
بهتر شدن عزت نفس: ایمپلنت دندان می تواند لبخند شما را به شما برگرداند.
بهتر شدن سلامت دهان: ایمپلنت دندان برخلاف پل های دندانی، نیازی به کاهش و سایش دندان های دیگر ندارد.دندان های مجاور دست نخورده باقی میمانند، و باعث بهبود سلامت طولانی مدت دهان می شوند.

دکتر اردلان صالحیان

دندانپزشک زیبایی
فلوشیپ ایمپلنت نیویورک امریکا🇺🇸
و فلوشیپ زیبایی جنوا ایتالیا🇮🇹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و تماس