تهران، خیابان شريعتى، خیابان یخچال ، بعد از دانشكده داروسازى، پلاك ٨٧ ،طبقه دوم، واحد ۸

Search
Close this search box.
صفحه اصلی » روش درمان » روش لمینت دندان » انواع مختلف لمینت دندان

انواع مختلف لمینت دندان

آنچه می خوانید...

ماندگاری لمینت دندان
لمینت دندان به افراد این امکان را می‌دهد تا در عین حفظ دندان‌های طبیعی، لبخند خود را بازسازی کرده و آن را زیباتر کنند. لمینت در ابتدا برای بازیگران سینمایی و با هدف ایجاد لبخند بی‌نقص مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال لمینت به عنوان روشی موقتی مورد استفاده قرار می‌گرفت و از آن برای درمان دائمی استفاده نمی‌کردند. ولی امروزه به لطف فناوری‌های جدید هزاران دندانپزشک زیبایی لمینت را به عنوان روشی دائمی برای افرادی که می‌خواهند لبخند زیباتری داشته باشند مورد استفاده قرار می‌دهند.

ونیرها یا لمینت دندان از جنس چینی بوده و به طور سفارشی مطابق با دندان‌های شما ساخته می‌شوند. سپس دندانپزشک با دقت زیاد این ونیرها را بر روی دندان شما می‌چسباند تا شکستگی، ترک و لکه‌های روی دندان پوشیده شوند. با استفاده از لمینت می‌توان شکل دندان را نیز تغییر داد و دندانپزشک می‌تواند از این روش برای بلندتر کردن دندان‌های ساییده شده نیز استفاده کند. همچنین می‌توان از این روش برای بستن شکاف بین دندان‌ها و تغییر شکل دندان‌های کج و نامرتب استفاده کرد. به منظور نصب لمینت دندانپزشک لایه‌ی نازکی از مینای جلوی دندان شما را می‌تراشد. البته انواعی از لمینت وجود دارند که برای نصب آن‌ها نیازی به برداشتن مینای دندان نخواهید داشت.

انواع مختلف لمینت دندان


معمولاً دندانپزشک کسی است که وظیفه انتخاب سایه و رنگ پرسلن مناسب را بر عهده دارد؛ مهارتی که مستلزم ترکیب صحیح پودر پرسلن است. فرایند حقیقی لمینت به خودی خود می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در بیمارانی که به نازکترین ضخامت لمینت پرسلن (ضخامتی به اندازه یک لنز تماسی) احتیاج دارند، تقریباً هیچ گونه آماده‌ سازی قبلی لازم نیست. در این صورت شما برای تغییر شکل جزئی یا تغییر ظاهر دندان‌های زیرین و اسکن یا قالب گیری از دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه می‌کنید. در این موارد همچنین نیازی به تهیه روکش موقت (لمینت موقت) نیست.

برای بیمارانی که برای اصلاح مشکلات اساسی‌تر به لایه ضخیمی از پرسلن احتیاج دارند، جلسه اولیه شامل اقدامات بیشتری خواهد بود. معمولاً دندانپزشکان این لمینت‌ها را  لمینت‌های «سنتی» یا «آماده سازی کامل» می‌نامند. از آنجا که در این روش لازم است بخشی از مینای دندان از روی دندان برداشته شود، برای جلوگیری از هرگونه درد یا حساسیت به بی‌حسی احتیاج است. حذف مینای دندان به منظور ایجاد فضا برای نصب لمینت انجام می‌شود و برای ایجاد تغییراتی که لمینت به وجود می‌آورد، ضرورت دارد .

آماده سازی برای لمینت‌ها، دندان‌ها را در وضعیت بسیار آسیب پذیری قرار می‌دهد. بنابراین دندانپزشک باید دندان‌ها را با یک روکش موقت یا لمینت موقت بپوشاند.

دندانپزشکان لمینت موقت را از مواد پلاستیکی همرنگ دندان می‌سازند تا تمام دندان‌ها را بپوشاند. این امر بدین معناست که لمینت موقت دقیقا مشابه نتایجی که در ادامه دریافت خواهید کرد، نخواهد بود. در طول مدتی که لمینت‌های پرسلن در لابراتوار دندانپزشکی تولید می‌شوند، بیماران برای ۲ تا ۳ هفته از روکش موقت استفاده می‌کنند.

وقتی لمینت‌های پرسلن آماده شدند، شما باید برای نصب آنها به دندانپزشکی بازگردید. در طول این جلسه درمانی، دندانپزشک لمینت موقت را برداشته و دندان‌ها را تمیز می‌کند و لمینت‌های دائمی را نصب می‌نماید.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟


لمینت دندان ده سال و احتمالاً بسیار بیشتر عمر می‌کند. رعایت مداوم بهداشت دهان و دندان اهمیت بسیاری دارد.

حداقل دو بار در سال باید برای معاینه شدن و تمیز کردن لمینت‌ها، با دندانپزشک قرار ملاقات تنظیم کنید. همچنین مهم است که از دندان‌های خود فقط برای خوردن غذا استفاده کنید- جویدن سر مداد، جویدن یخ، پاره کردن کیسه‌های پلاستیکی، شکستن آجیل و ناخن جویدن کاملاً ممنوع است.

دکتر اردلان صالحیان

دندانپزشک زیبایی
فلوشیپ ایمپلنت نیویورک امریکا🇺🇸
و فلوشیپ زیبایی جنوا ایتالیا🇮🇹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و تماس