تهران، خیابان شريعتى، خیابان یخچال ، بعد از دانشكده داروسازى، پلاك ٨٧ ،طبقه دوم، واحد ۸

Search
Close this search box.
صفحه اصلی » روش درمان » روش لمینت دندان » مزایای لمینت سرامیکی چیست؟

مزایای لمینت سرامیکی چیست؟

آنچه می خوانید...

مزایای لمینت سرامیکی
با توجه به زیاد شدن تعداد کسانی که علاقه‌مند به بهتر دیده شدن و زیباتر ساختن لبخندشان دارند، محبوبیت و کاربرد روش‌های دندانپزشکی زیبایی نیز رو به افزایش رفته است. روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند لبخند شما را جذاب‌تر کنند، اما روکش‌های لمینت دندان یکی از محبوب‌ترین روش‌های امروزی است. زیبا نبودن لبخند می‌تواند اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس فرد را کاهش دهد، اما این روکش‌های سرامیکی دندان می‌توانند به افراد کمک کنند تا این احساسات مهم را برای خود به دست آورند.

قرار دادن روکش‌های لمینت سرامیکی دندان یک روش عالی برای تبدیل لبخند شما به چیزی واقعاً قابل توجه و جذاب است. اگر یک یا چند دندان لب پر شده، ترک خورده، شکسته یا تغییر رنگ داده دارید و از این موضوع رنج می‌برید، دندان‌پزشکان ممکن است قرار دادن لمینت سرامیکی دندان را به شما توصیه کنند. این کاورها (پوشش) کوچک دندانی به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که به راحتی بر روی هر دندان معیوب قرار می‌گیرند و در نتیجه لبخندی کاملاً زیبا و مرتب برای شما حاصل می‌کنند.

مزایای لمینت سرامیکی


لمینت‌های سرامیکی در مقایسه با سایر مواد مشابه مزایای قابل توجهی دارند، از جمله:

شباهت خارق‌العاده به جنس دندان‌های طبیعی

سرامیک و مینای دندان هر دو سفید و نیمه شفاف هستند. بنابراین آن‌ها به طور مشابهی به نور واکنش نشان می‌دهند. هنگامی که نور متوسطی وارد هر دو می‌شود به لایه زیرین آن‌ها خورده و منعکس می‌شود. برای لایه سرامیکی، آن لایه زیرین سیمانی است که آن را به دندان می‌چسباند. در مورد مینای دندان هم، لایه زیرین لایه مایل به زرد عاج است. برای همین نتیجه کار یک لبخند کاملاً طبیعی خواهد بود.

یک راه مقرون‌به‌صرفه برای بهبود لبخند

اگر دندان‌های ترک خورده، شکسته، نامرتب یا تغییر رنگ یافته دارید درمان‌های دندانپزشکی مختلفی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها دندان‌هایتان را اصلاح کنید و اعتماد به نفس مطلوبتان را بازبیابید. اما بسیاری از این گزینه‌ها گران هستند، که همین لمینت دندان را به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ی عالی برای دندان‌های بدرنگ، ترک خورده، نامرتب یا بدشکل شما تبدیل می‌کند. لمینت‌های مقرون‌به‌صرفه تمامی این مشکلات دندان‌ها را پنهان کرده و به شما لبخندی طبیعی با دندان‌هایی بی‌نقص می‌دهد.

لمینت دندان از تاج دندان کم‌تهاجمی‌تر است

در درمان با لمینت، دندان‌های طبیعی تنها قدری تراشیده می‌شوند تا جایی برای نصب لمینت فراهم شود. اما برای نصب تاج دندان بخش بزرگی از دندان طبیعی تراشیده می‌شود. لمینت دندان بسیار کم‌تهاجمی‌تر بوده و نیازمند برداشتن بخش کوچکی از مینای دندان است. نسخه‌های بهبود یافته لمینت دندان مانند لومینیر اصلاً نیازی به تراشیدن دندان ندارند. لمینت‌های مقرون ‌به ‌صرفه نه تنها کمی تهاجمی‌تر هستند بلکه در مقایسه با تاج‌های دندان محکم‌تر به دندان می‌چسبند.

لمینت‌های دندان مقاومت بیشتری به لکه زدن دارند

لمینت‌های سرامیکی در مقایسه با درمان‌های دیگری مانند رزین‌های کامپوزیتی، مقاومت به لک بیشتری دارند. به علاوه، لمینت‌ها مستعد تغییر رنگ دائمی و لک‌های ناشی از نوشیدن چای، قهوه یا کشیدن سیگار نیستند.

ظاهر واقعی

یکی از خصوصیات لمینت‌های سرامیکی که باعث محبوبیت آن‌ها شده است، خواص بصری آن‌ها است. سرامیک و مینای طبیعی دندان در بسیار از خواص ظاهری تشابه دارند. به همین دلیل، لمینت‌ سرامیکی طبیعی و واقعی به نظر می‌رسد.

دوام

در مقایسه با لمینت‌های پلاستیکی یا کامپوزیتی که تا هفت سال جواب می‌دهند، لمینت‌های سرامیکی نسبتاً بادوام‌تر هستند (تا 15 سال دوام دارند).

تنوع رنگ

رنگ لمینت‌ سرامیکی را می‌توان طوری انتخاب کرد که بعد از نصب روی یک دندان تیره، آن دندان سفیدتر به نظر بیاید.

سهولت شکل‌دهی

شکل‌دهی مورد نیاز دندان‌ها برای نصب لمینت‌های سرامیکی بسیار کمتر از شکل‌دهی مورد نیاز برای تاج‌ها است. برای نصب لمینت‌های فوق نازک اغلب نیازی به شکل‌دهی دندان‌ها نیست.

بهبود ظاهر و بازیابی اعتماد به نفس

لمینت‌های سرامیکی می‌توانند به افرادی که از عیوب دندانی از جمله دندان‌های کج، بدرنگ یا بافاصله رنج می‌برند کمک کنند. لمینت‌ها خنده شخص را به طور چشمگیری عوض کرده، و در نتیجه، به بهبود اعتماد به نفس او کمک می‌کنند.

دکتر اردلان صالحیان

دندانپزشک زیبایی
فلوشیپ ایمپلنت نیویورک امریکا🇺🇸
و فلوشیپ زیبایی جنوا ایتالیا🇮🇹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و تماس