تهران، خیابان شريعتى، خیابان یخچال ، بعد از دانشكده داروسازى، پلاك ٨٧ ،طبقه دوم، واحد ۸

Search
Close this search box.
صفحه اصلی » روش درمان » مرتب کردن و ردیف کردن دندان

مرتب کردن و ردیف کردن دندان

آنچه می خوانید...

بسیاری از مردم  دندان‌هایی نامرتب دارند. در برخی موارد، دندان‌های صاف و مرتب با افزایش سن نامرتب و کج می‌شوند زیرا ساختار دهان تغییر کرده یا به دلیل افتادن دندان‌ها، دندان‌های مجاور حرکت می‌کنند. این مشکلات ممکن است تأثیر منفی در بهداشت دهان و دندان و زیبایی لبخند داشته باشند. دندانپزشکی زیبایی به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا ظاهر لبخند خود را اصلاح کنند. برای بسیاری از مردم، دندان‌های مرتب و صاف علاوه بر زیبایی ظاهری از نظر سلامتی نیز از اهمیت برخوردار است. صاف و مرتب کردن دندان ها با روش‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی قابل حصول است. همه به بریس‌های سیمی یا استفاده از هدگیر برای دست‌یابی به یک لبخند زیبا نیاز ندارند.

اگر دندان‌های شما نامرتب بوده و در اعتماد به نفس شما تأثیر گذاشته است، روش‌های جدید در دندانپزشکی به شما کمک می‌کنند تا دندان‌های خود را بدون نیاز به استفاده و پوشش بریس‌ها اصلاح کرده و صاف و مرتب کنید. متخصصین ما در کلینیک دکتر صالحیان روش‌های مختلفی را بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها برای صاف کردن دندان‌ها بدون نیاز به استفاده از بریس به شما ارائه می‌دهند. آنها مشخص می‌کنند که آیا این روش‌ها برای شما مناسب هست یا نه. در واقع آن‌ها برای صاف و مرتب کردن دندان‌هایی که بسیار نامرتب هستند با استفاده از این روش‌ها آموزش دیده و مهارت کافی را دارند، پس این شانس برای شما وجود دارد که ما مشکلات دندان‌های شما را حل کنیم! اگر شما نمی‌دانید که کدام روش برای دندان‌های شما مناسب است، از طریق شماره‌های 0212262155302122639243 با ما تماس گرفته و وقت ملاقاتی رزرو کنید تا در مورد گزینه‌های درمانی با هم صحبت کنیم.

چرا مرتب و صاف کردن دندان‌ها مهم است؟


مرتب کردن دندان ها هم به دلایل سلامتی و هم به دلایل زیبایی مهم است زیرا دندان‌های صاف را راحت‌تر و بهتر می‌توان تمیز کرد و از پوسیدگی آنها جلوگیری کرد. با دندان‌های مرتب بهتر می‌توان جوید و بیشتر می‌توانید از غذا خوردن لذت ببرید.

دندان‌های صاف‌تر و مرتب‌تر می‌تواند بر سلامت لبخند شما بیفزاید. از آنجا که تمیز کردن دندان‌های نامرتب دشوار است، احتمال پوسیدگی، ابتلا به بیماری‌های لثه و حتی افتادن دندان‌ها به علت نامرتبی دندان افزایش می‌یابد. همچنین اختلالات و مشکلات کارکردی در دندان‌های نامرتب مانند جابجایی فک‌ها، فشار اضافی بر بافت لثه و استخوان و پوشش نامناسب سطح دندان‌ها بیشتر دیده می‌شود. تمام این مسائل می‌توانند به دلیل نامرتب بودن دندان‌ها ایجاد شوند. برای پیشگیری از این مشکلات در اولین مرحله باید دندان‌ها را مرتب و صاف کرد. گزینه‌های بسیار زیادی برای رفع علت نامرتبی دندان وجود دارد که شما می‌توانید در هر مرحله از زندگی خود آنها را انتخاب کنید.

رفع مشکلات نامرتبی دندان‌ها با روش‌های دندانپزشکی زیبایی


 در برخی موارد فقط یک دندان نسبت به بقیه دندان‌ها نامرتب است و در برخی موارد دیگر دندان‌ها روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. در بسیاری از موارد دندان نیش که بسیار جلوتر از دندان‌های دیگر قرار گرفته است درمان می‌شود. ما می‌توانیم به سادگی از روکش‌های دندانی برای ترمیم و اصلاح ظاهر این دندان‌ها استفاده کنیم. حتی اگر دندان شما عقب‌تر از دندان‌های دیگر قرار گرفته باشد یا اگر فقط یک دندان نامرتب داشته باشد این روش یک راه سریع و ساده برای ترمیم آنها است. بسیاری از بیماران در زمان کودکی عادت داشته‌اند که شست خود را بمکند و در نتیجه دندان‌های آنها به سمت جلو کشیده شده است.نامرتبی دندان کودکان دلایل دیگری نیز دارد. ونیرها نیز می‌توانند برای کاهش بیرون‌زدگی این دندان‌ها به کار برده شوند.

مزایای مرتب کردن دندان‌ها بدون استفاده از بریس‌ها


 مرتب کردن دندان‌ها با استفاده از بریس یا بدون استفاده از آنها ظاهر دندان‌ها را بهبود داده و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد؛ اما مرتب کردن دندان‌ها بدون استفاده از بریس مزایای دیگری هم دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • معمولاً نامرئی هستند و در زندگی اجتماعی و کار شما تأثیر کمی می‌گذارند.
  • معمولاً سریع‌تر از بریس ها به نتیجه می‌رسند و در برخی موارد نتایج حاصل از آنها فوری مشاهده می‌شود.
  • در تمام موارد، با استفاده از آنها خوردن راحت‌تر است.

انواع فرایندها


 ونیرهای پرسلینی

ونیر پرسیلین

ونیرهای پرسلینی در دندانپزشکی زیبایی به عنوان راه‌حل‌های بلند مدت برای اصلاح دندان‌های نامرتب، دندان‌های فاصله‌دار، دندان‌های شکسته، ترک‌خورده یا دندان‌های لکه‌دار محسوب می‌شوند. برخی دندانپزشکان، استفاده از ونیرها را جایگزین به کارگیری بریس‌ها برای درمان شلوغی دندان می‌دانند (البته این به میزان شدت نامرتب بودن دندان‌ها بستگی دارد).

  • از آنجا که این ونیرها از مواد پرسیلینی ساخته شده‌اند، اثر استفاده از آنها بلند مدت بوده و در برابر لکه و تغییررنگ هم مقاوم هستند.
  • در واقع، بیشتر بیمارانی که از ونیرهای پرسلینی استفاده می‌کنند می‌توانند آنها را 10 تا 20 سال پس از جایگذاری، در دهان خود داشته باشند.
  • شما باید از ونیرهای نصب شده مانند دندان‌های خود مراقبت کنید. آنها را مسواک زده و بین آنها نخ دندان بکشید. دندانپزشک همچنین نکاتی را به شما آموزش می‌دهد که می‌توانید با رعایت آنها طول عمر ونیرهای نصب شده را افزایش دهید.

نکات

  • ونیرهای پرسلینی دندان‌های شما را به طور واقعی مرتب نمی‌کنند اما ظاهر دندان‌های شما را اصلاح می‌کنند تا در هنگام لبخند زدن دندان‌های شما مرتب به نظر برسند. در صورتی که نامرتب بودن دندان‌های شما خیلی شدید نباشد، نصب ونیرهای پرسیلینی در سطح جلوی دهان باعث می‌شود که دندان‌های شما صاف و مرتب به نظر برسند. در برخی موارد به ونیرها “ارتودنسی فوری” هم گفته می‌شود زیرا این ونیرها را می‌توان در یک جلسه درمانی روی دندان‌ها نصب کرد و در نتیجه دندان‌ها مرتب به نظر خواهند رسید. یکی دیگر از مزایای استفاده از این ونیرها این است که با استفاده از آن‌ها می‌توان شکل و رنگ دندان‌ها را نیز بهبود بخشید. عیب این ونیرها این است که احتمالاً شما مجبور خواهید شد که برای انجام و نصب آنها، سطح جلویی دندان‌های سالم خود را بتراشید. همچنین ونیرها، دائمی نیستند و بالاخره شما باید آنها را عوض کنید.
  • امروزه استفاده از ونیرهای پرسیلینی به جای استفاده از بریس بیش از هر زمان دیگر محبوب و متداول شده است. با این روش شما می‌توانید دندان‌هایی صاف و مرتب داشته باشید.

باندینگ دندان

باندینگ

باندینگ دندان می‌تواند روشی عالی، سریع و بدون درد برای مرتب کردن دندان‌های نامرتب و ناصافباشد. دندانپزشک می‌تواند با استفاده از رزین‌های کامپوزیتی سطح جلویی دندان‌ها را پر کرده و مشکل دندان‌ها را برطرف کند. باندینگ (که به آن باندینگ زیبایی یا باندینگ کامپوزیتی هم گفته می‌شود) یک روش مناسب برای تغییر شکل دندان‌ها، از بین بردن فاصله بین دندان‌ها یا از بین بردن لکه‌های دندان است. باندینگ دندان‌ها یک روش کم تهاجمی است که برای اجرای آن نیازی به بیهوشی یا سوزن زدن نیست!

  • یکی از مزایای بارز استفاده از باندینگ زیبایی این است که این روش را می‌توان به طور کامل در مطب دندانپزشک انجام داد.
  • علاوه بر مرتب شدن دندان‌های نامرتب و ناصاف، در این روش از جیوه برای پر کردن دندان‌ها استفاده نمی‌شود و می‌توان به جای آن از طلا و نقره برای پر کردن دندان استفاده کرد.
  • در صورتی که باندینگ دندان برای شما مناسب تشخیص داده شود، نتایج آن می‌تواند برای سالیان متمادی باعث طبیعی‌تر به نظر رسیدن ظاهر دندان‌های شما شود.

بریس‌های شفاف نامرئی (اینویزیلاین)

بریس‌های شفاف یا اینوزیلاین ها یک روش فوق‌العاده برای مرتب کردن دندان‌ها در نوجوانان و بزرگسالان است.

  • این سیستم ارتودنسی شامل یک‌سری الاینرهای تقریباً نامرئی است که برای مرتب کردن دندان‌های نامرتب در مدت زمانی کوتاه طراحی شده‌اند.
  • به طور متوسط، طول درمان با استفاده از اینویزیلاین‌ها بین 6 ماه تا 2 سال است که به شدت نامرتب بودن دندان‌ها بستگی دارد (به طور مثال نیاز به تنظیم بایت، شدت نامرتب بودن دندان‌ها و…)

با استفاده از این سه روش دندانپزشکی زیبایی برای ترمیم و اصلاح دندان‌های نامرتب می‌توانید لبخند خود را با لبخندی جدید بسازید!

دکتر اردلان صالحیان

دندانپزشک زیبایی
فلوشیپ ایمپلنت نیویورک امریکا🇺🇸
و فلوشیپ زیبایی جنوا ایتالیا🇮🇹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و تماس